18 października 2016

Wspomnienia z Sarbinowa

Musimy podzielić się swoimi wrażeniami. Ostatnio cały  urlop spędziliśmy w Sarbinowie, które jest niewielką wsią poniemiecką położoną w bliskiej odległości od Mielna czy Ustronia Morskiego. Całe czternaście dni było super. Pogoda nie zawsze była wspaniała, ale nie mogliśmy narzekać, bo bynajmniej nie nudziliśmy się ani przez chwilę. Pojechaliśmy tam, żeby trochę odpocząć – na co dzień mieszkamy w dużym mieście, więc jesteśmy bardzo znużeni, zmęczeni hałasem, zgiełkiem, wszystkim… Nawet tym, że autobusy się spóźniają – poziom stresu jest naprawdę wysoki. Sarbinowo między innymi dlatego było powodem naszego wyboru – dawało niemalże gwarancję ciszy, spokoju, prawdziwego odpoczynku i relaksu – czegoś, na co czekaliśmy już od dawna z utęsknieniem. I rzeczywiście tak było.

Wiele chwil spędziliśmy na leżaku, z książką w jednej ręce i arbuzowym drinkiem w drugiej. Również te popołudnia, spędzone na plaży, możemy zarekomendować każdemu – tłumów nie było, więc można było spokojnie uniknąć takich mało przyjemnego wrażenia ścisku, bo każdy miał sporo miejsca wokół dla siebie. Wieczorami z przyjemnością spacerowaliśmy brzegiem morza. Cudowne zachody słońca na zawsze zostaną w naszej pamięci.

Najlepszym punktem do spacerów był mur w całości zbudowany z kamienia i betonu, długi chyba na kilometr. Wiąże się z nim ciekawa historia – podobno został zbudowany w początkach dwudziestego wieku dla zatrzymania wód Bałtyku, które to groziły zalaniem Sarbinowa. Gdyby nie ten mur tej wsi nie byłoby dzisiaj na żadnej mapie – ani polskiej, ani niemieckiej. W zasadzie to można było spotkać tutaj dużo Niemców, nic dziwnego bo przecież do 1945 roku miejscowość ta należała do niemieckiego terytorium. Tutejsi mieszkańcy identyfikują się jednak zdecydowanie bardziej z polską kulturą niż jakąkolwiek inną.

Innym powodem, dla którego wybraliśmy Sarbinowo jako idealne miejsce naszego wypoczynku były noclegi. Zarezerwowane online na stronie – meteor-turystyka.pl/noclegi,sarbinowo,0.html, niezwykle tanie, cieszące się doskonałą reputacją w całym kraju, nie tylko na wybrzeżu. Baza noclegowa jest naprawdę świetnie rozwinięta. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – ci, którzy uwielbiają nocleg na świeżym powietrzu na pewno docenią tutejsze pola namiotowe. Nasz pobyt w Sarbinowie był naprawdę udany. Zdecydowanie cieszymy się naszym wypoczynkiem i możemy polecić tą wieś każdemu, kto zastanawia się, gdzie spędzić swoje wakacje.

One thought on “Wspomnienia z Sarbinowa”

1. Koko i Loko

Spędziliśmy wspaniały weekend w Sarbinowie w ramach świętowanie rocznicy naszego ślubu, był wspaniale i odpoczęliśmy od wszystkich kłopotów